Saturday, February 14, 2009

En dag i veckan

I måndags var det soligt ute. Jag satt på jobbet och tittade ut genom fönstret och plötsligt flaxade en kråka upp i trädet utanför. Jag råkar gilla kråkor väldigt mycket. Skator med. De flesta fåglar faktiskt. Men särskilt kråkor. Så jag blev glad över att en sådan behagade sätta sig framför mitt fönster. Jag rev fram kameran och skulle ta en bild. Riktade kameran, fokuserade och precis när jag tryckte av tog kråkan ett snabbt steg åt sidan. In bakom grenverket. Plötsligt fick jag en flashback till julafton när Kalle försöker fota papegojor i djungeln. Ett snabbt steg åt sidan och sen syns dom inte. Som den här kråkan. Men om man tittar noga mitt på bilden så ser man den. Och det blev ju en bättre historia än om den bara hade suttit där rakt upp och ner. Eller nåt.

No comments: