Saturday, February 28, 2009

ehhh

Skummade lokaltidningen på nätet alldeles nyss och fick veta att det har hållits en marsvinsutställning i stan. Jag kollade på bilderna och undrar vad fn det här ska föreställa:
(Bilden tagen av Åke Karlsson)

Jag hade ett marsvin när jag var liten. Bamse hette han och han var så klart det mest fantastiska som gått på fyra tassar då det begav sig. Och han såg ut som ett normalt marsvin (men så klart var han inte normal, han var ju min och jättespeciell och jag sörjde länge när han dog efter att ha varit min rumskompis i sju år). Att avla fram djur som ser ut som på bilden ovan borde klassas som djurplågeri. Jag blir faktiskt provocerad och förbannad av det där.

1 comment:

PiaL said...

Meh...såg du den däringa nakna saken...vad 17 var det då? På min tid såg marsvinen ut som...marsvin. Inget annat. Visst var det bättre förr??